بازم نمایشگاه

تو نمایشگاه همه بهم اظهار لطف می کردن گاهی هم انتقاد که بعضی هاش به جا بود و بعضی هاش هم سلیقه ای ...اما برخورد با یه کتاب فروش جوان غصه دارم کرد.بهم گفت کتابای تو رو اصلا نمی فروشم چون می خوام مردم دست از خوندن کتابای ساده بردارن به سمت ادبیات مدرن برن..تا اینجاش ناراحت کننده نبود اما وقتی باهاش حرف زدم طبق عادت بعضی ها که انگار مد هم شده یه سری اسم قلنبه سلنبه ردیف کرد اما در مورد هر کدوم که سوال می کردم هاج و واج نگاهم می کرد گفتم از هدایت چی خوندی؟گفت خیلی چیزا اما اسمی نبرد از مارکز و کامو و گلشیری و کوندرا هم گویا چیزی نخونده بود ولی با حرارت ازشون دم می زد.بهش گفتم سلیقه ها متفاوته و این مختص ایران نیست همه جای دنیا دارن به سوی ساده خونی پیش می رن. گفت تو خارج کلاس شکسپیر شناسی گذاشتن تا مردم ادبیات سنگین رو بفهمن.بهش گفتم اینجا هم کلاسای حافظ و مولوی شناسی و جلسات بررسی آثار نویسنده های به قول شما سنگین نویس هست در ضمن تو خارج هم با وجود کلاسای شکسپیر شناسی لیست پرفروش ترین کتابا متعلق به نویسنده های ساده نویسی مثل فیلدینگ و رابرتز و گریشام و اسپارکزه...مردم کتابی رو می پسندن که به زبانشون نزدیک باشه و دیر زمانی از زمانی که نویسنده های به قول شما سنگین نویس همزبان مردم بودن می گذره.بعد پرسیدم کدوم یکی از کارای منو خوندی که به این نتیجه رسیدی؟من منی کرد و گفت :هیچ کدوم...
نظرات 4 + ارسال نظر
هواداران فرهاد سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:33 ب.ظ

درود بر شما....وبلاگ جالبی داری ....به کلبه ما هم سری بزن

شازده خانوم سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:53 ب.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

خیلی جالب بود......اخرش کلی خندیدم.متاسفانه همین چیزها مردم مارو کشته.منم با این چیزها زیاد مواجه شدم.مثل ادمهایی که ۲ کلمه هم زبان خارجی بلد نیستن اما ادای حرف زدن ادمهایی رو در میارن که انگار خارج از ایران متولد شدن.و در مقابل مردمی رو دیدم که با وجود زندگی خارج از ایران هنوز هویت خودشو نو حفظ کردن.امروزه دنیا با همه مدرنیتش تمایل به سادگی داره.تو کلاس شعری که میرم استادم تاکید شدیدی به روی سادگی کلمات و مختصر بودن اونها میده.به قول خودش این تصور که پیچیدگی باعث زیبایی میشه کاملا اشتباهه.همیشه سادگی کلمات مخاطب بیشتری رو جذب میکنه.

حاجیه سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:58 ب.ظ http://www.hajieh.blogsky.com

سلام ...
من به کتاب خوانی و نمایشگاه هایس کتاب خیلی علاقه دارم ولی حیف که نمی تونم بیام جای ما را هم خالی بدونید ..
امیدوارم موفق باشید و استفاده لازم رو از نمایشگاه ببرید*

lonesome mephisto چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 02:01 ق.ظ http://mephisto.blogsky.com

جالب بود و ناراحت کننده.
اگه این طرز تفکر فقط به ادبیات و زبانمون محدود میشد باز میشد یه کاریش کرد...ولی وقتی این سبک نا آگاهی ها رو حتی در رفتار های روزمره مردم هم میشه دید دیگه فقط میشه افسوس خورد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد